torsdag 14 november 2019

Helgfrågan v. 46

Helgfråga från Mias bokhörna. Idag funderar Mia över boktidningar och filmer. Helgfrågan lyder:

Brukar ni läsa eller titta på tidningar eller program om böcker? Vilka?

Bonusfråga: Har du något bra filmtips?

För en del år sedan prenumererade jag en kort tid på Vi läser. En bra tidning, men jag kom efter ett tag på mig själv att inte läsa tidningen. Jag lade undan den för att läsa den senare, men detta senare inträffade aldrig. Trots det rekommenderar jag den gärna. När jag har tid och råd kan det nog hända att jag återupptar bekantskapen med den.

Jag ser väldigt sällan på film. Dock var vi på bio för ett par månader sedan och såg Downton Abbey. Eftersom jag älskade TV-serien så var det ett mycket kärt återseende när alla de kända karaktärerna fanns med i filmen. Framför allt änkegrevinnan av Grantham som den fantastiska Dame Margaret (Maggie) Smith gestaltar med bravur.

16 kommentarer:

  1. jag har nästan slutat att prenumerera på tidningar, finns att läsa gratis på biblioteket, mysigt att flanera på biblioteket och kolla på böcker bibliotekarien lagt fram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det här har du väl också sett:
      https://www.svtplay.se/video/24231382/tillbaka-till-downton-abbey

      Radera
  2. Har inte sett så långt i tv-serien Downton Abbey och har inte sett filmen heller.

    SvaraRadera
  3. har sett filmen Downtown Abbey och det var trevligt att se de bekanta ansiktena, men serien är bättre

    SvaraRadera
  4. Jag prenumererade också på Vi läser tidigare men det blev ungefär som för dig som det var lika bra att avsluta prenumerationen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det är synd för kunde jag ägna tidningen mer tid skulle jag säkert tycka om den.

      Radera
  5. Downtown Abbey har jag faktiskt inte sett, varken serien eller filmen. Och det trots att det verkligen borde vara min tekopp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit fantastiskt att följa denna fiktiva familj. Lite som "Herrskap och tjänstefolk" när det begav sig.

      Radera
  6. Har sett Downton Abbey serien men inte filmen. Serien är jättebra!

    SvaraRadera
  7. Tv-serien Downton Abbey fastnade jag aldrig för. Vet jag är i minoritet vad gäller det. :)

    SvaraRadera
  8. Down town abbey har jag aldrig sett

    SvaraRadera