torsdag 7 november 2019

Helgfrågan v. 45

Helgfråga från Mias bokhörna. Mia är äntligen tillbaka efter en tids sjukdom. Jätteroligt att se att hon bloggar igen! Helgfrågan lyder:

Har ni läst något bra på sistone?

Bonusfråga: Firar ni fars dag?


Det är ingen tvekan om vilken bok jag vill lyfta fram. Det får bli The Mars Room av Rachel Kushner. Utan tvekan en av de bästa romanerna jag läst under 2019. HÄR kan ni läsa vad jag skrev i min recension.

Fars dag? Min egen far är borta sen många år. I mitt eget hem, där jag har två vuxna döttrar, brukar fars dag uppmärksammas genom att jag får någon liten present av döttrarna. Större än så är det inte. Men jag blir glad att de tänker på mig.

18 kommentarer:

  1. Jag skriver alltid och grattar pappa på Fars dag, hade jag bott närmare hade jag gjort mer än så :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är säker på att det viktigaste för din pappa är att du med de raderna du skriver visar att du tänker på honom.

      Radera
  2. Svar
    1. När barnen var små hände det att vi gratulerade min mammas sambo, eftersom han hela tiden har haft rollen som deras farfar. Men när barnen har blivit större har det inte känts lika aktuellt.

      Radera
  3. Sett boken men inte läst den. Inte dumt med bra läsning.

    SvaraRadera
  4. Oh nu blev jag nyfiken på The Mars Room, helt klart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju ha olika smak, men jag tyckte verkligen att den var bra!

      Radera
  5. Ja det är verkligen skönt att vara tillbaka, hädanefter ska jag vaccinera mig mot lunginflammation och influensa. Bra boktips.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otäckt när det blir så där. Ja, The Mars Room är en höjdare enligt mitt förmenande.

      Radera
  6. Har ganska nyligen lyssnat klart på The Mars Room. Var kanske inte lika begeistrad som alla andra.

    SvaraRadera
  7. Det är alltid fascinerande att man kan tycka så olika. Och bra! Själv klarade jag inte ens att läsa klart The Mars Room. Den gav mig absolut ingenting.

    SvaraRadera
  8. Oj, så pass bra alltså... får kanske kolla upp den boken lite mer då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte det, men som synes varierar åsikterna :)

      Radera