lördag 9 november 2019

Veckans mening v. 45

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Jag läser samma tegelsten som förra veckan, så även veckans mening kommer från Heder utan samvete av Marc Cameron:

Urbano hade haft en våldsam uppväxt, som fick ett plötsligt slut när han knäckte nacken på sin far med hjälp av ett yxskaft.

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet.

2 kommentarer:

  1. Hu då! Lite mindre blodigt med yxskaft än yxblad (eller vad det nu heter) i alla fall. Och jag vet ju inte vad fadern gjort innan han mötte detta oangenäma slut. Ibland kan man ju faktiskt förstå varför det blev som det blev, även om det aldrig är rätt att häva ihjäl någon.
    Här är min:
    https://scyllashylla.blogspot.com/2019/11/veckans-mening-vecka-45.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yxhuvud tror jag att det heter :)

      Jag gillar meningen på något konstigt vis. Den beskriver något rent förfärligt i en lugn, beskrivande samtalston lite så där i förbigående.

      Radera