lördag 2 november 2019

Veckans mening v. 44

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening kommer från Heder utan samvete av Marc Cameron:

Hans galna morsa - som varit tjackhora - hade lärt honom en enda sak: en man som går runt med en massa nycklar kanske verkar viktig, men om man verkligen är något att räkna med anställer man någon som bär nycklarna åt en.

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet.

2 kommentarer:

  1. Det var inte mycket hon hade att vidarebefordra till nästa generation :( Jag hoppas att jag har gjort något bättre ifrån mig på den fronten.

    Här är min: https://scyllashylla.blogspot.com/2019/11/veckans-mening-vecka-44.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, den uppväxten skapar nog sällan några goda samhällsmedborgare.

      Radera