torsdag 11 januari 2018

Helgfrågan v. 2

Helgfråga från Mias bokhörna. Den här gången är frågan:

Vilken ny bok (som utkommer jan-feb 2018) ser du mest fram emot att läsa?

Bonusfråga: Lever du efter något motto eller kloka ord?

Jag ser fram mot att få läsa Artemis av Andy Weir. Weir är författaren till Ensam på Mars.

Artemis är en thriller som handlar om det perfekta brottet - på månen! Handlingen utspelar sig i Artemis, den första och enda staden på månen. Där är det svårt att leva om man inte är rik turist eller excentrisk miljardär. Så att frakta in lite ofarligt smuggelgods räknas inte, eller hur? Speciellt inte när du har skulder att betala och ett jobb som knappt täcker hyran.

Motto eller kloka ord? Hmm... Det skulle kunna vara: Le och var glad, ty det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre. Äsch, jag vet inte ;)

32 kommentarer:

  1. lite läskigt med Mars men intressant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ensam på Mars var mycket mer spännande än jag trodde när jag började läsa den.

      Radera
  2. Svar
    1. Jag tror den kommer att bli intressant att läsa.

      Radera
  3. Artemis ser jag också fram emot :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får jämföra sen vad vi tyckte om den.

      Radera
  4. haha! kul motto! det kunde varit mitt. fast jag ler inte gärna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet handlar inte om att vara lycklig. Man får helt enkelt bita ihop! ;)

      Radera
  5. Den är jag klart nyfiken på med, dock var jag inte överförtjust i Ensam på mars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade verkligen Ensam på Mars. Den fick mig att fundera på om jag inte borde återuppta kontakten med SF-litteratur.

      Radera
  6. Ser också fram emot Artemis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förväntningarna är högt ställda efter den tidigare boken.

      Radera
  7. Jag har inte läst Ensam på Mars men har funderat på det. Den här nya verkar också intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker du ska göra slag i saken ;)

      Radera
  8. Spännande omslag på Artemis :)

    SvaraRadera
  9. Jag har inte läst något av Weir men lite nyfiken är jag ;)

    SvaraRadera
  10. Artemis är den bok jag längtar mest efter också. Ditt motto skulle kunna vara något som jag gick runt och sa :)

    SvaraRadera
  11. Låter som en spännande bok. Hoppas den är bra. Mottot är väl ganska sant.

    SvaraRadera
  12. Japp, den ser jag oxå fram emot. :)

    SvaraRadera
  13. Den där boken blir det nog så att jag läser!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den lär dyka upp på många bokbloggar.

      Radera
  14. Jag läser kanske Artemis också, jag gillade Ensam på Mars mer än jag hade tänkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker att Enssm på Mars var överraskande bra.

      Radera