fredag 19 januari 2018

Helgfrågan v. 3

Helgfråga från Mias bokhörna. Den här gången är frågan:

Vilka bloggaktiviteter deltar du i?

Bonusfråga: Har du något husdjur?

Som så många andra bokbloggare deltar jag i ett antal bloggaktiviteter. Helgfrågan hos Mias bokhörna förstås, En smakebit på söndag hos Betraktninger - tanker om bøker där vi delar med oss av ett litet textavsnitt från boken vi håller på att läsa. På bloggen Enligt O brukar det finnas roliga små utmaningar. Just nu heter den olikhetsutmaningen. Jag har hängt på en klassikerutmaning startad av Vargnatts bokhylla. Även i år deltar jag i Kaosutmaningen. Googla om ni inte vet vad det är ;) Jag brukar vara med på Tematrion hos Lyrans Noblesser. Ibland deltar jag även i Kulturkollos veckoutmaning på tisdagar. Hmm, det var allt en hel del...

Nej, något husdjur har jag inte, om inte några stackars akvariefiskar räknas. Övriga familjen skulle gärna vilja ha en hund, men jag vet precis hur det skulle bli. De första veckorna skulle döttrarna gå ut med hunden. Därefter skulle de tröttna. Då skulle jag tycka att det är hustruns sak att gå ut med hunden. Skulle kanske ske någon gång. Men så kommer det kvällar när det ösregnar. Då VET jag att hustrun kommer att säga: "Du... det regnar ute. Kan inte du gå ut med hunden...?" Så det blir ingen hund i vårt hus!

20 kommentarer:

  1. Jag tycker absolut akvariefiskar räknas.

    SvaraRadera
  2. jag deltar också i ett antal bloggaktiviteter. men jag låter dem inte tynga mina späda axlar. allt ska vara roligt. annars får det vara. skulle gärna ha hund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst ska det vara roligt. Jag letar inte upp en massa böcker för att fixa Kaosutmaningen, utan läser de böcker jag tänkt mig och petar sedan in dem på respektive plats.

      Radera
  3. Hahaha, det där med att man måste gå ut med hunden oavsett väder är en av anledningarna till att vi inte skaffar en trots att jag saknar att ha hund.

    SvaraRadera
  4. Haha, jag kan känna igen det du beskriver om att ha hund. Vi har ju ganska många djur, inte bara hund, så jag måste gå ut flera gånger per dag och är van att bara göra det i alla väder. Ganska skönt ändå, att ha litet press tycker jag, att komma ut, annars skulle jag nog hamna inomhus hela vinterhalvåret eftersom jag avskyr när det är kallt.

    Klassikerutmaningen hos Victoria har jag missat, tack för tipset, den skall jag kolla upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klassikerutmaningen är en rolig idé tycker jag. Vet inte om den var tänkt som en allmän utmaning, men vi är ändå flera som hakat på.

      Radera
  5. Jag kände mig lite sugen på klassikerutmaningen, men jag har nog redan nu för många så den fick vara :) Annars gillar jag den sociala biten som sådana utmaningar faktiskt ger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att plocka in lite klassiker då och då. Därför passade det bra med en liten utmaning.

      Radera
  6. Jag försöker vara med i den del bloggaktiviteter som jag känner mig lockad och har ett tema som passar mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns hur många bloggaktiviteter som helst, så man får försöka begränsa sig.

      Radera
  7. Ja just det Kaosutmaningen deltar jag också i, hade glömt den när jag svarade på Helgfrågan.

    Nu blev jag lite påmind om en anledning till att jag inte skaffat hund än, kanske blir det katt igen istället, om jag inte faller pladask för någon hund....;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katter kräver i alla fall inte sällskap när de går ut ;)

      Radera
  8. Försöker undvika läsutmaningar, men klassikerutmaningen låter ju ändå rätt lockande. Och akvariefiskar räknas väl? Kanske blir det en vanesak det där med hundpromenader i ur och skur? Skulle sakna det om det inte blev av någon dag lixom... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill inte vänja mig vid att rasta en hund i ösregn! ;)

      Radera
  9. En liten hund vore väl fint, haha. Vi hade en i vår familj också mest för att syrran vill men vem fick gå ut med hunden, jo jag.

    SvaraRadera
  10. Föredrar katter, de går ut med sig själva. Vi hade hund för många år sedan och det var mysigt ... och jag var några kilo lättare. Stor hund var lika med långa promenader ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det skulle väl vara som bantningskur då :D

      Radera