torsdag 25 januari 2018

Ny recension av Synd

Det har dykt upp en ny recension av Synd - denna gång på bokbloggen Vargnatts bokhylla. Ett utdrag ur recensionen:

Robert Warholm har tidigare skrivit boken Skam, som var en positiv överraskning för mig! Även i sin nya bok, Synd, tar han ett verkligt, gammalt mordfall och skriver om det med egna vinklingar. Den här gången hade jag ingen koll på det verkliga fallet och kunde njuta av att läsa boken utan att veta vad som skulle hända!

För mig som är intresserad av verkliga brottsfall är det här ett väldigt bra sätt att få en liten historielektion om just det samtidigt som jag får en bra och spännande roman. Författaren förklarar även i sitt efterord vad som verkligen hänt och när han har målat vidare på berättelsen med egna lösningar.

Och slutorden:

Annars är det en välskriven och intressant berättelse och jag ser fram emot vad mer Warholm kan tänkas skriva i framtiden.

Läs hela recensionen HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar