torsdag 14 januari 2021

Helgfrågan v. 2

Helgfråga från Mias bokhörna. Mia läser en bok som hon tycker att det går väldigt trögt att läsa. Helgfrågan lyder:

När ska man ge upp en bok man inte tycker om?

Bonusfråga: Brukar du gå på releaser? Digitalt eller Irl?  

Det finns nog inget standardsvar på den frågan. Jag brukar vara lite stönig och fortsätta läsa, men det har hänt att jag tvingats ge upp. Om det är recensionsex som jag har tackat ja till, så läser jag boken. Det tycker jag att jag är skyldig att göra.

Jag tror inte att jag har gått på några releaser. Är nog inte så många sådana där jag bor. Digitala releaser har jag inte ens tänkt på.


6 kommentarer:

  1. man vill ju hinna läsa mer... kanske inte alltid värt att stanna kvar med böcker som inte tilltalar

    SvaraRadera
    Svar
    1. recensionsböcker vill jag sköta, men de har varit bra

      Radera
    2. Det är sant. Det finns ju många bra böcker att läsa istället för dem som man inte tycker om. Recensionsböcker som kommer från förlag och som jag själv valt att tacka ja till brukar alltid vara bra.

      Radera
  2. Jag anstränger mig också att läsa recensionsex. Två gånger har jag gjort misstag och tackat ja till böcker som varit svåra att slutföra.

    SvaraRadera
  3. Precis, rec.ex. vill man läsa igenom. Tackar numera bara ja till sådant jag absolut känner mig säker på att jag vill läsa, verkar vara en bra metod.

    SvaraRadera
  4. Ja man vill läsa rec.exen men ibland går det bara inte.

    SvaraRadera