måndag 2 oktober 2023

Boktriss Q

Mia med Mias bokhörna har något som hon kallar Boktriss. Det är tre frågor som ska besvaras med utgångspunkt från veckans bokstav. Veckans bokstav är Q. Q!!!

Författare: Nämn en författare på bokstaven, det får vara för eller efternamn. 

Okej, Google är bra, så nu kör vi! Thomas de Quincey (1785-1859) var en brittisk författare. Han är främst känd för sin självbiografi En engelsk opieätares bekännelser. Läs mer om honom här!

Boktitel: En boktitel där boken ska börja på måndagens bokstav.

Det blir Queen of our times: The Life of Elizabeth II av Robert Hardman.


Bokomslag: Ett bokomslag som börjar på bokstaven för veckan.

Jag väljer ett omslag som även hade platsat på den förra frågan, nämligen Q av Fredrik Ekelund.

6 kommentarer:

  1. Jag fick ta lite genvägar för att gå i mål med denna uppgift ...

    SvaraRadera
  2. En engelsk opieätares bekännelser har jag i min bokhylla, lånade en fin fotobok Princess, Queen, Icon på biblioteket. Har du läst Ekelunds bok? Den är bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst någon av dem. Idag fick Google göra jobbet.

      Radera