måndag 16 oktober 2023

Boktriss S

Mia med Mias bokhörna har något som hon kallar Boktriss. Det är tre frågor som ska besvaras med utgångspunkt från veckans bokstav. Veckans bokstav är S.

Författare: Nämn en författare på bokstaven, det får vara för eller efternamn. 

Sara Strömberg. Hon har skrivit romanerna Sly och Skred.

Boktitel: En boktitel där boken ska börja på måndagens bokstav.

Själarna på 86:e av Håkan Tendell. Baksidestexten är kort: "Själarna på 86:e är en historia om jordelivets villkor. Följ Hedvig och Dragan på deras väg mot undergången."
Det är sålunda inte en bok med lyckligt slut. Det är två personer som under sin korta vistelse i New York lyckas strula till det för sig, tillsammans och var och en för sig.
Boken är lättläst och jag ville inte lägga den ifrån mig. Det är bra flyt i Tendells skrivande, och jag vill veta vad som händer i nästa kapitel.

Bokomslag: Ett bokomslag som börjar på bokstaven för veckan.
På omslaget till De som dödar drömmar sover aldrig syns skuggor.

10 kommentarer:

  1. Sara Strömbergs romaner har jag läst och gillat mycket. Håkan Tendell känner jag inte till. inte läst Guillou

    SvaraRadera
  2. inte den svåraste bokstaven men man fick tänka lite, maken läser Guillou

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en rolig utmaning med de här bokstäverna.

      Radera
  3. Jag måste läsa Sara Strömbergs böcker,

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Sara Strömberg är värd att kolla upp.

      Radera
  5. Inga jag läst detta. Sara Strömberg kanske man skulle försöka läsa något av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar hennes glesbygdsperspektiv.

      Radera