onsdag 4 oktober 2023

Veckans kulturfråga v.40 2023

Dags för veckans kulturfråga hos Linda som har bokbloggen enligt O. I morgon får vi veta vem som tilldelas årets Nobelpris i litteratur. Veckans kulturfråga lyder: 

Vem vill du helst se som årets nobelpristagare i litteratur? Vem tror du att det blir?

Jag har i flera år sjungit  Ngũgĩ wa Thiong'os lov. Afrikanska författare borde uppmärksammas mer. Och på tal om det vore det jätteroligt om Chimamanda Ngozi Adichie tilldelades priset, men det är nog osannolikt.


Vem det blir? Äsch, jag gissar alltid fel. Men om jag bara ska dra till med någon så säger jag Haruki Murakami.

6 kommentarer:

  1. dålig på att gissa men senaste åren har jag lyckats läsa flera litteraturpristagare innan de fått priset 🙂

    SvaraRadera
  2. Chimamanda får nog vänta lite till på sitt pris.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att Chimamanda börjar skriva mer och prisas om några år!

    SvaraRadera