lördag 28 oktober 2023

Veckans mening v. 43 2023

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening är hämtad från Aldrig ensam av Åsa Hellberg.

I Liverpool summerade Charlotta resan så här långt: en natt på hotell i Göteborg, mängder av papper att underteckna, en vaccinationsspruta som hon i hastigheten inte ens förstått vad den skulle vara bra för, en sömnlös natt, hemlängtan, två gungande dygn ombord på den första båten, tre spyor och därefter den rent av förfärliga tågresan till Liverpool som hon planerade att förtränga så fort som möjligt.

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet!   

8 kommentarer:

  1. En bedrövlig resa som det verkar. Maigret har rest till USA: https://bloggbokhyllan.blogspot.com/2023/10/sprakligt.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och då har hon inte ens kommit ombord på Amerikabåten.

      Radera
  2. Charlottas reseminnen kunde säkert många andra skriva under på.
    http://mrscalloway.blogspot.com/2023/10/veckans-mening-v-43-2023.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de där resorna var nog ingen dans på rosor.

      Radera
  3. Bättre sent än aldrig eller hur? Nu finns min mening för veckan: https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2023/10/veckans-mening-om-kriget.html
    Men den där resan till Liverpool låter inte som nåt att vara avundsjuk på, hur sugen man än må vara på en liten utlandsresa ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag kan man ju flyga till Amerikat och slipper båten till Liverpool ;)

      Radera
    2. Dessutom är det märkvärdigt billigt att flyga dit. Men när man kommit fram kostar det desto mer ...

      Radera
    3. Jag har aldrig varit där. Det enda landet på den sidan Atlanten som jag varit i är faktiskt Kuba.

      Radera