lördag 18 november 2023

Böcker från bokfestivalen

Idag var andra och sista dagen av Värmlands Bokfestival. Jag älskar att vara med! Man träffar så många trevliga människor. Både andra utställare och besökare.
Som vanligt följde några böcker med mig hem, fastän jag har så många. Jag hämtade mitt exemplar av Gustaf Fröding-Sällskapets årsbok - Selected Poems by Gustaf Fröding. Även Värmlands Museums årsbok eftersom jag är medlem i Värmlands Museiförening. Den heter Järn, hjärna och hjärta.
Sedan köpte jag två böcker också av utställande författare. Handlöst fall av Lukas Adamsson och Sofia Löfgren, samt Svart kod av Magnus Carling.


6 kommentarer:

  1. Fröding på engelska - det vore ju riktigt intressant! Hoppas du inte bara köpte böcker utan sålde ett rejält gäng också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jättekul att se hur översättaren tolkat Frödings dikter på engelska. Jodå, jag sålde böcker också :)

      Radera
  2. Håller med Klimakteriehäxan! Hur många böcker sålde du?
    Som kuriosa kan jag berätta att jag träffade på Björn Hellberg irl på Akademibokhandeln i Täby idag. Lite som ett sammanträffande tycker jag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur många böcker jag sålde ser jag som en affärshemlighet ;)

      Radera
  3. Kul att träffas i helgen Robert - och tack för att du skrev en rad om Svart Kod. Nu följer jag din blogg och har länkat till den från min hemsida också. Allt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trevligt. Jag ser fram mot att få läsa boken.

      Radera