måndag 26 juni 2017

Andra provläsaren

Nu har jag fått kommentarer från den andra provläsaren av min kriminalroman som haft arbetsnamnet Klockaren. Så kommer den emellertid inte att heta. Det är dags nu att berätta att jag bestämt att den ska heta Synd.

Det är så otroligt roligt att få kommentarer från provläsare, och provläsare 2 har gjort ett gediget arbete, som jag kommer att ha stor nytta av. Man blir så blind när man läser sin egen text. Då tänker jag inte bara på sådana saker som att jag har blandat ihop namnen på personerna ett antal gånger, utan formuleringar som blir hinder för läsandet och ideliga upprepningar av vardagshändelser. Jag blev lätt euforisk när jag fick det här genomarbetade utlåtandet.

När jag fått in svaren från de båda återstående provläsarna ska jag ge mig på redigeringen.

4 kommentarer:

  1. Synd är ett bättre namn, helt klart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Klockaren var bara ett trist arbetsnamn.

      Radera
  2. Det är så spännande att få följa dig!

    SvaraRadera