fredag 30 juni 2017

Helgfrågan v. 26

Jag tar och hoppar på helgfrågan för första gången. Basen för basset är Mias bokhörna. Frågan den här gången är:

Har ni Instagram eller Facebook? Vilket föredrar ni? Eller har ni något annat?

Instagram har jag inte begripit vad det är, men Facebook har jag. Där kan man nå folk som man inte riktigt har kontakt med i det verkliga livet. Dessutom har jag skapat en sida där för min författarmöda. Den heter Robert Warholm författar.

Jag har definitivt inte Twitter! Med risk att såra någon tycker jag att det är ett forum för intellektuellt mindre bemedlade. Vilka vettiga saker kan sägas på 140 tecken? (Bara som en jämförelse omfattar min kriminalroman Skam drygt 326 000 tecken. Okej, nu finns det säkert en och annan som tycker att det väl inte nödvändigt är något vettigt skrivet för det. Point taken. Men 140 tecken? Seriöst?!)

8 kommentarer:

  1. jag kanske är intellektuellt mindre bemedlad...

    SvaraRadera
  2. Twitter har jag ännu inte förstått mig på ... även om jag har ett konto.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det verkar tråkigt. Sara Danius har bedyrat att ingen av Akademiens ledamöter twittrar 😉

      Radera
  3. Jag har Twitter, Instagram och Facebook men gillar Instagram bäst. Nu när du författare bör du kanske skaffa dig det. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får fråga mina barn vad det är för något 😄

      Radera
  4. har twitterkonto som jag inte använder. är flanör på FB. på Instagram lägger jag en del av mina mer eller mindre misslyckade foton eftersom jag gillar att fotografera. böckerna finns på bloggen

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig räcker det o blir över med bloggen o Facebook.

      Radera