fredag 16 juni 2017

Bokbloggsjerka 16-19 juni

Bokbloggsjerka i regi av Annikas Litteratur- och kulturblogg. Så här lyder veckans fråga:

Om du skulle kunna byta plats med en karaktär i en TV-serie/film vem skulle du välja och varför?


Jag tror det får bli greven av Grantham i TV-serien Downton Abbey. Under förutsättning att jag kan få ett medskick vilka bestick man ska använda och liknande saker. :D

Förhoppningsvis skulle jag vara bättre än han på att lyssna på de råd omgivningen ger, så att det inte hela tiden finns en risk att jag ska förlora godset.

I övrigt skulle jag gå runt på mina ägor, nicka nådigt mot bönderna, höra mig för hos butlern att tjänstefolket mår bra och åka runt på fester.

Arbeta skulle jag givetvis inte göra, för det anstår inte en aristokrat ;)

22 kommentarer:

  1. Ett bra val som ger ett lyxit liv haha XD

    SvaraRadera
  2. ungefär som jag skulle gå i mina ägor med en korg och knipsa av vissna rosor

    SvaraRadera
  3. Det var väl ett trevligt val!

    SvaraRadera
  4. Njaa den serien har jag nog inte sett.

    SvaraRadera
  5. jamen , det var väl en lämplig karaktär för dig, Robert!

    SvaraRadera
  6. Visserligen har jag inte sett serien så jag vet inte vad du pratar om, MEN jag hade väldigt roligt åt din beskrivning av hur du skulle gå runt och nicka nådigt åt de underlydande :-)

    SvaraRadera
  7. Känns som att det är en karaktär som kan passa bra ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag inte får allt det andra, så kan jag väl åtminstone få en butler 😉

      Radera
  8. Ett val jag förstår till fullo :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade en faster som tyckte att det var bättre förr när det fanns en överklass och en underklass. Det rådde nog ingen tvekan om vilken klass hon skulle tillhöra 😉

      Radera
  9. Inte sett serien. Stramt lyxliv verkar det som... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste nog vara född in i den engelska överklassen för att kunna hålla reda på allt.

      Radera
  10. Det låter som ett rätt bra val av karaktär. Även om jag väl vill minnas att hans liv innehöll en hel del stora och svåra beslut också.

    SvaraRadera