torsdag 4 juni 2020

Helgfrågan v. 23

Helgfråga från Mias bokhörna. Mia har tittat lite på vilka böcker som kommer i sommar och där finns några som hon ser fram emot. Helgfrågan lyder:

Är det någon bok du ser framemot i sommarutgivningen?

Bonusfråga: Ska Helgfrågan ta paus i sommar eller köra hela sommaren?

Jag har aldrig någon koll på vilka böcker som kommer. Helt säker är jag på att jag inte kommer att köpa några böcker nu eftersom jag är sjukskriven med en löjligt låg ersättning. Som tur är har jag en hög med böcker att läsa och dessutom brukar jag alltid låna böcker innan biblioteket i Vålberg stänger under juli.

Jag tycker det är kul om Helgfrågan kör hela sommaren, men det måste till syvende og sidst bero på om Mia orkar hålla igång den. Om hon väljer att ta ledigt från den så har jag full förståelse för det.

22 kommentarer:

  1. i Göteborg finns 25 bibliotek, några av dem är stängda på sommaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. I Karlstads kommun finns 10 bibliotek, vilket jag tycker är starkt. Att ett antal av de mindre biblioteken håller semesterstängt tycker jag är helt förståeligt.

      Radera
  2. du har väl extra lång lånetid nu under pandemin så du kan bunkra ordentligt innan biblioteket stänger. röstar också på att Helgfrågan fortsätter under sommaren. men det beror på vad Mia tycker att hon orkar och hinner

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid extra lång lånetid i samband med semesterstängningen.

      Radera
  3. Sommarlån är väldigt bra, många bibliotek har extra långt i sommar. Jag bunkrar upp där jag jobbar, vill ha olika böcker att välja på. ;)

    SvaraRadera
  4. Skulle man ha tokkoll på bokutgivningen hade man inte tid till nåt annat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det otroligt vad många böcker som ges ut varje år.

      Radera
  5. Har så många böcker hemma så jag borde strunta i sommarutgivningen, men så klart har jag kikat ändå :)

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du ändå mår ganska bra?
    Kul att förlaget skickar Stuart Turtons bok till dig! Den tror jag är ganska fantastisk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag mår bra. Just nu har jag ont i ryggen, men det vet jag går över. Vad gäller hälsotillståndet i övrigt är det väl bara att vänta och se.
      Ja, den boken ser jag fram mot.

      Radera
    2. Är det så? Måste du bara vänta och se? Får du inga klarare besked? Låter mentalt jobbigt att ha det så.

      Radera
    3. Det tar alltid ett tag att få svar på magnetröntgen och EEG.

      Radera
  7. Biblioteken är superbra! Jag bor så långt från större samhälle så biblioteket i min kommun har en tjänst där man kan beställa böcker så skickar de upp dem med posten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var god service det! Ja, vi måste alla se till att protestera om ens kommun föreslår nedläggning av bibliotek. Vi har en bibliotekslag som innebär att alla kommuner måste ha minst ett bibliotek? ETT bibliotek? Det måtte allt gälla riktigt små kommuner det.

      Radera
  8. Har inte heller någon som helst koll på utgivning framöver.

    SvaraRadera
  9. Har noll koll på sommarutgivningen

    SvaraRadera
    Svar
    1. De dyker upp på bokbloggarna, så det är bara att vänta :)

      Radera
  10. Jag gillar att kolla in vad som kommer på Bokus och alla förlag ger ut kataloger

    SvaraRadera