torsdag 11 juni 2020

Lite ordning i hyllorna

Idag har äldsta dottern och jag varit duktiga. Vi har tagit oss an mina bokhyllor. Jag plockade bort ett stort antal böcker och lade dem i kassar. De ska lagras (Gud vet var...). Sedan sorterades de skönlitterära böckerna i bokstavsordning på författarnamn. Det innebar att jag hittade ett par böcker som jag hade två ex av! Det säger väl lite om vilken oordning det har varit. Dessutom träffade jag på några böcker som jag inte alls kände igen. Hyllvärmare tydligen. Trodde inte jag hade såna, men jodå. Kan bli roligt att läsa. Det måste ju finnas någon anledning till att jag skaffat dem :)

4 kommentarer:

  1. Tycker det är väldigt mysigt att pyssla med böckerna i bokhyllan! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill ha fler bokhyllor! Då skulle det bli mycket mer pysslande :)

      Radera
    2. Det vore ju drömmen :D Innan jag kan skaffa det måste vi skaffa större lägenhet bara :P

      Radera
  2. trevligt hjälp du fått, sonen har byggt mina bokhyllor, ända upp till taket :)

    SvaraRadera