lördag 16 maj 2020

Veckans mening v. 20

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening är hämtad från boken Den lilla bokhandeln runt hörnet av Jenny Colgan.

Om man inte var extrovert, om man inte ständigt tog för sig, lade ut selfies överallt, krävde uppmärksamhet och pratade oavbrutet, stirrade folk bara rakt förbi en.

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet.

6 kommentarer:

  1. Åh så jag känner igen mig i den meningen! Och det är också en bok som jag väldigt gärna vill läsa. Ska nog göra det nu i sommar.
    Här är min mening:
    https://ettmystisktbibliotek.blogspot.com/2020/05/veckans-mening-v-20.html

    SvaraRadera
  2. Njae, i vissa kretsar kanske. Eller är det bara jag som är för mossig för att uppfatta att jag blir förbistirrad?

    Här är min: https://scyllashylla.blogspot.com/2020/05/veckans-mening-vecka-20.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kanske inte är lika introvert som romanfiguren.

      Radera
  3. vi tanter är vana vid att vara osynliga

    SvaraRadera