söndag 17 maj 2020

Hemma igen

Jag är hemma igen efter att ha tillbringat helgen på Centralsjukhuset i Karlstad. Dit kom jag med ambulans, sedan jag hade haft en kort stund där jag inte vet vad som hände. Se här.

De gjorde en skiktröntgen av hjärnan och höll koll på blodtryck, hjärta med mera. Skiktröntgen visade inga problem i hjärnan och hjärtat fungerar som det ska. Jag har inte högt blodtryck. Snarare kanske något lågt.

Läkarna tror att det kan ha varit ett litet epileptiskt anfall. I så fall beror det säkert på den stroke jag hade för sex år sedan.

Jag har nu blivit sjukskriven. Sjukhuset kommer att kalla mig för att ta ett EEG och även göra en magnetröntgen av hjärnan. Jag får inte köra bil, vilket försvårar mina möjligheter att sköta mitt arbete.

Men för att ta fram något positivt med det hela: Jag får mer tid till att läsa och skriva :)

8 kommentarer:

  1. nu får du dköta dig och göra som doktorn säger, inte bara sitta still... och läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag sköter mig! Röker inte, dricker mycket måttligt, försöker hålla nere på sötsaker.

      Radera
  2. Ta hand om dig ordentligt nu! <3

    SvaraRadera
  3. Skönt att det inte var en ny stroke, men besvärligt med bilkörningen. Ta hand om dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde aldrig att det var en stroke, men det kunde ju ha varit en så kallad tia. Fast inte så kul om det var ett epileptiskt anfall heller. Kanske är tur att jag redan äter Gabapentin, som är en epilepsimedicin, även om jag tar den mot nervsmärtor.

      Radera
  4. Skönt att du kan se ngt positivt i det hela i alla fall, ta hand om dig!

    SvaraRadera