lördag 2 maj 2020

Veckans mening v. 18

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening är hämtad från boken Pojken som följde med sin far till Auschwitz av Jeremy Dronfield. 

Fyllon och sadister med förkrympta eller förvridna psyken, deformerade själar uppfyllda av en känsla av ödesbestämdhet och med nästan obegränsad makt, som hade fått lära sig att de var soldater i ett krig mot den inre fienden.

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet.

6 kommentarer:

  1. Hm, konstigt nog var det också i min utvalda mening något som fick mig att stanna upp och relatera till ww2, även om novellen inte handlade om just det. Troligen viktigare än någonsin att tänka på riskerna i samband med någon typ av kristid. Boken av Dronfield kände jag inte till, noterar titeln. Här kommer länken till mitt inlägg: https://ibokhyllan.blogspot.com/2020/05/veckans-mening-vad-smarta-shayna-skulle.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min bok är en tung historia med en sann skildring från ett koncentrationsläger. Bra, men bitvis jobbig att läsa.

      Radera
  2. Stark mening.
    Här är min: https://scyllashylla.blogspot.com/2020/05/veckans-mening-vecka-18.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den inrymmer nog på ett bra sätt vilken typ av människor som njuter av att vara SS-soldater i ett koncentrationsläger.

      Radera
  3. HERPES är en allvarlig och återkommande sjukdom som inte kan botas genom läkemedel eller injektioner av de amerikanska läkarna men det bästa sättet att ta itu med Herpes är genom att ta naturliga örter medicin för det, jag har läst om DR JAMES den stora herbalistläkaren som botade mig från herpes med hans kraftfulla örtmedicin. Jag kontaktade honom för att veta hur han kan hjälpa mig och han sa att jag aldrig skulle oroa mig för att han skulle hjälpa mig med de naturliga örterna! Efter två dagar efter att ha kontaktat honom berättade han att botemålet var klart och han skickade det till mig via UPS SPEED POST och det kom till mig efter 3 dagar! Jag använde medicinen som han instruerade mig (MÖRNING och kväll) och jag blev botad! Det är verkligen som en dröm men jag är så glad! för människor som lider av herpes och andra sjukdomar bör kontakta honom för sin örtmedicin eftersom jag är ett levande vittnesmål och jag botades av herpes och hans medicin är legitim. Jag skickade honom vad han begärde och han skickade mig sin medicin som jag tog i tre goda veckor och idag är jag här ute med negativt resultat. när jag gick på testet var jag så glad efter att ha gått igenom hans medicinering. du kan nå honom via VIA E-post drjamesherbalmix@gmail.com eller whatsappnummer: +2348152855846

    SvaraRadera
  4. Hej alla, jag vill bara ge detta stora vittnesbörd för hela allmänheten om en stor man som hjälper mig i en allvarlig sjukdom. Jag har HSV-1 OCH HSV-2 sjukdom i bra 2 år nu och jag skulle nästan till slutet av mitt liv på grund av sjukdomen. Allt jag har i mitt sinne är att låta mig bara ge upp eftersom livet inte är intressant för mig längre och jag ber också att Gud ska acceptera min själ när jag någonsin är borta lyckligt för mig, min lillasyster springer till mig att hon hittade en läkare på INTERNET som kan bota HSV-1 OCH HSV-2 sjukdom. Hon hjälpte mig med allt, mannen bad om mina detaljer så att han kan förbereda en örtmedicin för mig. Efter att han hade gjort samråd med mina detaljer berättade han för mig hur min medicin kommer att beredas, efter att han var klar med att förbereda min medicin skickade han min medicin och efter att ha använt den i sju dagar började jag senare märka något annat i mitt blod så jag gick för mitt HSV-1 OCH HSV-2 sjukdomstest och jag testades Negativt, jag är så glad att jag kan säga att jag inte är tålmodig mot HSV-1 OCH HSV-2 längre. Om du har HSV-1 OCH HSV-2 eller någon sjukdom, HIV / AID, HPV, Cancer, HEPATITS B DIABETITS ALS, PENIS ENLARGEMNT vänligen för din säkerhet, kontakta DR.HAZIM VIA e-postadress (usmandrhazim@gmail.com) eller vad som helst APP-nummer + 2349058026857

    SvaraRadera