lördag 30 maj 2020

Veckans mening v. 22

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening är hämtad från boken I spindelns nät av Laura Lippman.

Helhetsintrycket påminde Tess om en uppstoppad utter, som hon hade fått som barn, på den tiden när en sådan gåva inte sågs som en missriktad politiskt inkorrekt handling.

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet.

5 kommentarer:

  1. Va?! Det där fattade jag nog inte riktigt. Uttrar och politik? Hm. Ännu fler frågetecken hos mig idag: https://ibokhyllan.blogspot.com/2020/05/veckans-mening-hela-noas-ark-i.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag antar att tanken är att det idag inte är politiskt korrekt att ge bort uppstoppade djur.

      Radera
    2. Aha. Är det så det är, har dålig koll. :D

      Radera
  2. En utter?! Ha ha, vad sött! Du gillar ju inte spindlar :) Här kommer min: https://scyllashylla.blogspot.com/2020/05/veckans-mening-vecka-22.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte hysteriskt rädd för spindlar (vilket hustrun är), men jag dödar de stora rackarna om jag får chansen. De är läbbiga! Men uttrar är söta :)

      Radera