torsdag 13 januari 2022

Helgfrågan v. 2

 Helgfråga från Mias bokhörna. Hur är det med bokutmaningar inför 2022? Helgfrågan lyder:

Har du någon bokutmaning för 2022?

Som vanligt är jag med i Kaosutmaningen. Det här blir sjunde året som jag är med. Kaosutmaning 2022 hittar man HÄR hos Scylla.

Boktolvan är en utmaning som jag inte varit med på tidigare. Man ska läsa tolv författare som man inte läst något av tidigare. De författare och böcker som jag har valt kan du se HÄR.

Jag vet inte om den här räknas som en bokutmaning, men varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. Det har jag hållit på med sedan den 20 juli 2019. Jag kallar den Veckans meningEn mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på.

16 kommentarer:

  1. Kaosutmaningen tror jag inte jag pallar. Boktolvan har jag helt missat, men Veckans mening återkommer jag sannolikt till!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte deltagit i Veckans mening någon gång, men man vet aldrig- plötsligt händer det! Det beror egentligen mest på att jag har så mycket annat att göra på lördagar, det är inte ens alltid jag får till något blogginlägg alls på lördagar. Man kunde ju fundera ut vilken mening man vill ha med tidigare i veckan förstås..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man kan ju ställa in publiceringen i förväg. Det brukar jag göra.

      Radera
  3. ska göra ett försök med Kaosutmaningen, ganska roligt

    SvaraRadera
  4. Kaosutmaningen är jag också med. Boktolvan har jag försökt med några år men jag har insett att den inte funkar för mig.

    SvaraRadera
  5. Aha! Veckans mening är en utmaning, då har jag ju faktiskt en bokutmaning i varje fall! ;)

    SvaraRadera
  6. Det låter trevligt med veckans mening, måste jag missat helt.

    SvaraRadera
  7. Det här var bra tips på bokutmaningar. Tack för dem! Jag kände inte till någon av utmaningarna sedan tidigare och ska därför kika vidare på länkarna du delar. Kul projekt att välja ut en veckans mening. Lite svårt, eller? Jag tänker på hur mycket bra som passerar när man läser så mycket som du verkar göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det dyker nästan alltid upp meningar jag stannar till inför i böckerna jag läser.

      Radera
    2. Men hör du! Jag ser på din blogg att du läste 70 böcker ifjol. Det är fler än jag mäktade med.

      Radera