lördag 8 januari 2022

Veckans mening v. 1

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening är hämtad från Överlevaren av Bethany Clift.

Det inte bara verkade som om halva London var ute för att supa, knulla och bli galna; halva London var faktiskt ute för att supa, knulla och bli galna.

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet!  

10 kommentarer:

  1. Då är vi igång igen! Ojojoj så långt ifrån detta jag hamnar i min mening - men de har det brittiska inslaget gemensamt!
    http://klimakteriehaxan.blogspot.com/2022/01/daisy-en-kunglig-karlekshistoria.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. PS man får scrolla lite, meningen ligger allra sist

      Radera
    2. Min mening beskriver väl vad det enda vettiga är att göra när man vet att mänskligheten går under om några dagar ;)

      Radera
  2. Den boken har jag på min to-read lista. Om man vill veta vad en "trasig vattenledning" är metafor för så finns svaret här: https://bloggbokhyllan.blogspot.com/2022/01/som-en-trasig-vattenledning.html
    Så trevligt att du fortsätter med Veckans mening förresten. :)
    God fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, kan en trasig vattenledning vara en metafor :)

      Radera
    2. Tja, metafor kanske är fel ord att använda i sammanhanget. Vet inte så noga. Men beskrivande är det ju.

      Radera
    3. Jag hade ingen synpunkt på ordet metafor, utan mera att en vattenledning oftast bara är en vattenledning. Eller som Sigmund Freud sa: "Ibland är ett tåg som åker in i en tunnel bara ett tåg som åker in i en tunnel." :)

      Radera
  3. nu börjar det bli lite ordning på saker och ting.
    en överlevande? meningslöst. då är det ju i princip slut på allt liv.
    min mening: https://mrscalloway.blogspot.com/2022/01/veckans-mening-v-1-2022.html

    SvaraRadera
  4. Ha ha, det lät faktiskt kul - även om jag själv inte känner mig speciellt lockad. Är faktiskt sugen på att läsa den där boken, även om den ligger lite utanför min comfort zone.
    Här är min: https://scyllashylla.blogspot.com/2022/01/veckans-mening-vecka-1.html

    SvaraRadera