onsdag 12 januari 2022

Veckans kulturfråga v. 2 2022

Dags för veckans kulturfråga hos Linda som har bokbloggen enligt O. Det handlar om läsmål 2022. Veckans kulturfråga lyder: 

Vilka läsmål har du för 2022?

Jag har inget speciellt kvantitativt läsmål. Det blir ungefär en bok i veckan som jag läser, och då är en hel del recensionsex. För att få lite blandning på läsandet är jag med på ett par läsutmaningar. För det första Kaosutmaning 2022. Där får man en hel massa punkter huller om buller att välja mellan. En del passar in på böcker jag ändå skulle ha läst, men jag väljer även aktivt böcker för att kunna uppfylla målet att klara av minst hälften av punkterna. Nytt för i år är att jag är med i Boktolvan. Man ska läsa tolv böcker av författare som man tidigare inte läst något av. Här är recensionsexen en stor hjälp för att klara av den utmaningen.

8 kommentarer:

  1. Hoppar över Boktolvan i år, men kul att utmaningen lever. Gör en slags kaosutmaning med en elev som vi ska utmana andra elever och kollegor med. Lutar åt att det blir i form av ett bingo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att ni utmanar eleverna (och lärarna) att läsa blandad litteratur.

      Radera
  2. vi får se hur det blir med Kaosutmaningen, ganska roligt

    SvaraRadera
  3. jag hade också tänkt vara med i boktolvan i år, Robert, men upptäcker då att enligt O ska göra favorittolvan i stället. men jag behåller Boktolvan. Kaosutmaningen tänker jag också vara med i

    SvaraRadera
  4. Men är det inte trist att läsa en massa recensionsex? På mig skulle det verka rent förlamande tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är oftast riktigt bra böcker, så det är ingen fara, även om de ibland kan ramla in lite väl tätt :)

      Radera