torsdag 27 januari 2022

Helgfrågan v. 4

Helgfråga från Mias bokhörna. Kom Tomten med några böcker? Helgfrågan lyder:

Fick du någon bok i julklapp? 

Tomten hade med sig en del böcker till mig. 1795 av Niklas Natt och Dag, Karlstads miljöer av Gunnar Lundkvist, Aktier - 3 steg till ekonomiskt oberoende av Ola Lauritzson, Astronomisk kalender 2022, Hundra röster om corona av Malin Edgren och Mord och ingen julefrid. Av dessa ser jag framför allt fram mot att få läsa 1795. Jag har läst både 1793 och 1794, så det är självklart att jag även vill läsa den avslutande delen i trilogin.



(Det blev något missförstånd förra veckan så jag publicerade det här inlägget redan då, men nu ska det nog bli rätt.)

4 kommentarer:

  1. väldans! Många bra, Astronomisk kalender fick maken ett år av sonen, vi har teleskop, men den är svår att ställa in för himlakroppar rör sig hela tiden... I år ska det tydligen vare mer norrsken även söderut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var norrsken här nyligen, men jag visste inte om det så jag såg det inte. Jag har aldrig sett norrsken. Skulle vara roligt att få se det.

      Radera
  2. Du måste varit riktigt snäll som fick så många. Secret Santa är en hemlig tomte. Men bestämmerr en summa och sen lottar man vem som köper till en.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så har jag aldrig varit med om att köpa julklappar. Ja ja, bara ni trivs med det så ;)

      Radera