onsdag 12 oktober 2022

Boktolvan 2022 färdig

Nu är jag klar med utmaningen Boktolvan 2022. Den gick ut på att under året läsa tolv författare som jag inte läst något av tidigare. Jag valde författarna och deras böcker tidigt på året och nu har jag läst klart. Här nedan är författarna och böckerna jag valde. Länkarna går till recensionerna.

  1. Bethany Clift (Överlevaren)
  2. Maria Ahlqvist Ruokolahti (Bedragaren)
  3. Ellen G. Simensen (Tro mig när jag ljuger)
  4. Vladimir Sorokin (Snöstormen)
  5. Grethe Bøe (Nödrop)
  6. Marieke Lucas Rijneveld (Obehaget om kvällarna)
  7. S. A. Cosby (Asfaltsland)
  8. Sun-Mi Hwang (Hönan som drömde om att flyga)
  9. Tomas Bannerhed (Korparna)
  10. Ruth Rendell (Stenarna skola ropa)
  11. Belva Plain (Månskärans stad)
  12. Dimitrij Gluchovskij (Metro 2033)

2 kommentarer: