torsdag 9 april 2020

Helgfrågan v. 15

Helgfråga från Mias bokhörna. Mia konstaterar att många är hemma den här påsken, och då finns ju möjlighet till läsning. Helgfrågan lyder:

Vad läser du nu?

Bonusfråga: Ditt favoritpåskgodis är?

Jag ska precis börja läsa Till offer åt Molok av Åsa Larsson. Det är ju Mia som håller i Kaosutmaningen i år och en av uppgifterna är att läsa en påskekrim, och då får jag ju göra det.

Favoritpåskgodis? För mig passar allt som är choklad eller nougat oavsett vilken del på året det är. Annars är det gott med marsipanägg också. Gärna i choklad :D

16 kommentarer:

  1. har jag läst. jag gillar Åsa Larsson. nougat gillar jag också. dubbelnougat med en ljus bit och en mörk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Marabous dubbelnougat är så god!

      Radera
  2. Gillar Åsa L och slukar marsipanägg ...

    SvaraRadera
  3. Åsa Larsson är ju bra, önskar trevlig påsk.

    SvaraRadera
  4. Choklad är det rätta svaret på allt :-)

    SvaraRadera
  5. Har bara läst ett par böcker av Åsa Larsson. Gillade dem så jag borde läsa fler.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gillar man böckerna av en viss författare, så borde man förstås läsa fler. Men ibland missar man det.

      Radera
  6. Choklad funkar alltid. Till offer åt Molok minns jag som en ganska bra deckare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar den hittills! Lite choklad på det här så... ;)

      Radera
  7. Åsa Larsson har jag nog bara läst en bok av, men den var ju bra. Blir visst inte så värst mycket krim längre, dags att åtgärda snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag passade på nu när det är påsk :)

      Radera
  8. Marsipan är gott. Klart man läser ett Påskekrim.

    SvaraRadera