måndag 13 april 2020

Tänk snabbt! (v. 16)

Linda med bloggen Enligt O har en utmaning, som hon kallar Tänk snabbt, där man får ett antal ordpar, där man berättar vilket som man föredrar.

Den här veckans snabba val är:

Som pesten eller Pesten?
Rött eller vitt?
Soffan eller sängen?
Snabbt eller långsamt?
Tidningar eller TV?

Som pesten eller Pesten? Det handlar tydligen om Hanne-Vibeke Holsts Som pesten och Pesten av Albert Camus. Jag har inte läst någon av dem som jag passar på den.

Rött eller vitt? Vi uppmanas att tänka vin eller nåt annat. När det gäller vin så beror det förstås på sammanhanget. Är det en maträtt där det är självklart att man ska ha det ena eller det andra? Men handlar det om att bara ta ett glas vin, så tar jag helst ett glas rött.

Soffan eller sängen? Var läser jag helst böcker? Ofta läser jag på kvällen, när jag gått och lagt mig, så då blir sängen svaret.

Snabbt eller långsamt? Läser jag snabbt eller långsamt? Det beror nog på boken. Men jag läser nog relativt långsamt.

Tidningar eller TV? Varifrån får jag nyheterna? Tidningarna, ganska ofta på nätet. Jag har Nya Wermlands-Tidningen som papperstidning, men jag kollar Aftonbladet och Expressen på nätet.

6 kommentarer:

  1. Jag är just nu en ganska ojämn läsare. Läser snabbt fortfarande, men endast korta stunder.

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det beror mycket på boken hur snabbt eller långsamt en läser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa böcker gör en så ivrig att man inte kan läsa fort nog.

      Radera
  3. Rött är min favorit också!

    SvaraRadera