torsdag 16 april 2020

Helgfrågan v. 16

Helgfråga från Mias bokhörna. Evelina har hjälpt till med frågan och den passar bra nu när resor är bannlysta. Helgfrågan lyder:

Har du blivit sugen på att resa till ett ställe på grund av du läst en bok som utspelar sig där? I så fall vart?

Bonusfråga: Vad ser ni fram mot?
Jag har för mig att Femböckerna ofta utspelade sig på hedar. I vart fall Fem på mystiska heden. I filmer har folk också tagit sig en promenad på en "moor". Därför har jag alltid varit lite nyfiken på de där hedarna och skulle vilja besöka någon. Gärna med ett pensionat i närheten.

Men jag misstänker att det är skittråkigt att vandra omkring på den där heden, så det är nog bättre att stanna hemma. Jag kan kanske ge mig ut på Brattforsheden. Den är nog inte heller så kul ;)

Vad ser jag fram mot? Det kan faktiskt, möjligen, kanske, bli så att mina böcker ges ut som e-böcker. Det ser jag i så fall fram mot. Men säg inget till nån ;)

17 kommentarer:

  1. jag tycker också att de där hedarna verkar spännande. Brontë - hedarna i Yorkshire och Thomas Hardy - hedarna i Wessex (Dorset). du ser väl fram emot ett slut på coronaviruseländet? lovar att inte säga något om dina e - böcker. tiga kan jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske ska fortsätta drömma om hedar då ;)

      Radera
  2. spännande önskan, i brittiska filmer ser man hedar ibland ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag vill att det finns ett gammaldags pensionat intill heden :)

      Radera
  3. Femböckerna, vilka härliga läsminnen.

    SvaraRadera
  4. Hedar känns både lite lockande och skrämmande. Jag är helt övertygad om att om jag skulle gå ut på en skulle dimman komma snabbare än en hinner säga "ska vi gå tillbaka". Men coolt med böckerna! Lovar att inte skvallra :)
    Och jag hoppas att du snart får möjlighet att träffa din mamma igen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, känns konstigt att veta att hon finns så nära och ändå så långt borta.

      Radera
  5. Blyrons böcker är nostalgi från barndomen, inte dumt.

    SvaraRadera
  6. Tack för ett gott skratt! :D Gillar dina tankegångar om heden.
    Håller tummarna för att dina böcker kan ges ut i som e-böcker, sånt ger nog fler läsare numera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förväntar mig inte några större inkomster. Är glad om jag får fler läsare.

      Radera
  7. Ja, det är sant! Hedar, i synnerhet brittiska, låter så lockande när man läser om dem. Minns speciellt hur de beskrivs i Den hemliga trädgården :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men de kanske bäst avnjutes från läsfåtöljen ;)

      Radera
  8. Brattforsheden ser väldigt fint ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dit har jag inte så långt, men jag vet inte om jag vill åka dit.

      Radera