måndag 20 april 2020

Tänk snabbt! (vecka 17)

Linda med bloggen Enligt O har en utmaning, som hon kallar Tänk snabbt, där man får ett antal ordpar, där man berättar vilket som man föredrar.

Den här veckans snabba val är:

Lady Gaga, Celine Dion eller Billie Eilish?
Rolling Stones, Elton John eller Paul McCartney?
Lyssna eller sjunga?
Strut eller bägare?
Väljer du bok efter blurb eller struntar du i dem?

Lady Gaga, Celine Dion eller Billie Eilish? Jag är så fascinerad av Celine Dions röst, så det får bli hon.

Rolling Stones, Elton John eller Paul McCartney? Frågan är direkt hänförd till en gala jag inte såg, så jag passar på den.

Lyssna eller sjunga? Sjunga är i och för sig kul, men jag lyssnar nog hellre. Och sjunger med när jag lyssnar :)

Strut eller bägare? Här talar vi alltså om glass, och jag väljer bägare alla dar i veckan. Jag älskar glass, och varför ska jag då behöva tugga på en strut? Dessutom vill jag gärna ha chokladsås på mjukglassen och då blir det väldigt kladdigt med strut.

Väljer du bok efter blurb eller struntar du i dem? Blurben är alltså korta hyllningstexter hämtade från recensioner. Jag struntar i dem. Utgår mest från baksidestexten.

6 kommentarer:

  1. Jag utgår också oftast från baksidestexten och tips från olika håll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, baksidestexten ger ju oftast en ganska god bild av boken så man vet om det är nåt man vill läsa.

      Radera
  2. Struntar också i blurben, är inte intresserad av vad andra människor tycker om boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag ser att mina bokbloggsvänner talar väl om en bok på sina bloggar kan det göra mig intresserad.

      Radera
  3. Jag tillhör ju dem som inte vågar läsa baksidestexter av rädsla för spoilers, men blurbar kan ge en hint. Bäst tips får jag ändå från andra bloggare.

    SvaraRadera