lördag 25 april 2020

Veckans mening v. 17

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening är hämtad från boken Führerns barnmorska av Mandy Robotham. 

Jag kunde inte slita ögonen från tvålen, som om den var manna från himlen som jag skulle sätta tänderna i när som helst, som Alice i Underlandet.

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet.

4 kommentarer:

  1. Känns som en mening att tänka i dessa tider också. ;) Är boken bra än så länge?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är riktigt bra. Bitvis starka skildringar av förlossningar och skräcken i judeghettot och i koncentrationslägret

      Radera
  2. Käkade Alice tvål? Det har jag glömt :) Denna vecka har jag fått till en: https://scyllashylla.blogspot.com/2020/04/veckans-mening-vecka-17.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste inte heller att Alice gjorde det. Meningen ovan är dock från ett allvarligare sammanhang. Hon har just blivit hämtad från ett koncentrationsläger och ges plötsligt möjlighet att ta ett bad och använda tvål!

      Radera