torsdag 23 april 2020

Helgfrågan v. 17

Helgfråga från Mias bokhörna. Mia vill veta om vi har några nya böcker och så vill hon skratta lite. Helgfrågan lyder:

Har du köpt eller fått någon/några böcker på sista tiden?

Berätta något roligt, vi behöver skratta lite i dessa tider.


Under april har jag fått tre böcker. Två böcker fick jag av min fru i födelsedagspresent - Nattviol av Niklas Leavy och Morden i Baronville av David Baldacci. Dessutom har jag fått Mandy Robothams roman Führerns barnmorska som recensionsex från Bookmark Förlag. Den sistnämnda boken håller jag på med just nu.

Något roligt? Jag bidrar med det här klippet där Rowan Atkinson gestaltar Djävulen:

12 kommentarer:

  1. böcker måste en ha. vid jul och på födelsedagen och med jämna mellanrum däremellan. fick du någon rätsida på dina försvunna bilder?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men jag har sett att jag inte var ensam. Försöker jag lägga in bilderna igen så far texten iväg, så det får vara så att jag har ett par inlägg där bilderna saknas.

      Radera
  2. Mandy Robotham? Funderar över om hon, det är väl en hon?, har någon anknytning till Michael Robotham, lite ovanliga namn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en kvinna. Vet inte om hon har någon anknytning till Robotham. Borde nästan ha det, med tanke på hur ovanligt namnet torde vara, men Michael R är från Australien, medan Mandy R är från England.

      Radera
  3. Atkinson är så himla rolig.

    SvaraRadera
  4. Han är rolig, ser rolig ut med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han har rätt jobb med det utseendet :D

      Radera
  5. Morden i Baronville har jag läst.

    SvaraRadera