Vad tycker du om det här relativt nya sättet för författare att ytterligare befästa sig själv och sina böcker hos läsare/konsumenter?
Varför inte? Vill man få en produkt såld (och en bok är ju faktiskt en produkt), så gäller det att synas på alla sätt. Produktplacering är ju numera närmast standard i TV-serier. Det var ingen tillfällighet att kameran ofta landade på bilarna i Solsidan. I samma serie var det självklart att sätta på larmet från Verisure. Jodå, Verisure hade betalat för detta.
Så det är nog bra för författare att söka nya sätt att marknadsföra sig och sina produkter hos konsumenterna.
Ja idag är det tufft så det gäller nog att nå ut med alla medel.Kanske för att ungdomar ska bli mer intresserad av bokläsandet.
SvaraRaderaFungerar det så är det bra, annars inte.
RaderaI bokfloden som är kan jag förstå att olika metoder används och det kan ju ge läsare.
SvaraRaderaDet är ju bara att testa. Fungerar det så är det bra. Annars kvittar det.
RaderaDet är så jag tänker också, det gäller att synas i bruset. Ett bra exempel på marknadsöring är Emelie Schepp. Skulle gissa att hon snart har en app.
SvaraRaderaKan tänka mig att Camilla Läckberg skulle kunna vara på.
RaderaTiden när en bra berättad historia sålde en bok som av sig själv är nog förbi för evigt ...
SvaraRaderaTyvärr kan det nog vara så.
RaderaMarknadsföring på alla sätt tycks vara det som gäller i vår samtid, men för min del tycker jag att fokuseringen på författaren är rätt obegriplig. Det är ju boken som är det intressant.
SvaraRaderaTidens tecken. Melodifestivalen var från början en tävling mellan olika låtar. Idag är det artisten som vunnit eller blivit utslagen. Och vad ska vi säga om många dagstidningar med jätteporträtt på journalisten?
RaderaHåller med!! För oss bokbloggare räcker det med att läsa om boken på olika ställen eller att själv upptäcka olika böcker som vi alltid har gjort.
SvaraRaderaJa, vi bokbloggare bryr oss nog inte så mycket om en app. Men om den kan hjälpa en författare att nå nya läsare, så varför inte?
Radera